ZOKS-HOME

Home  |  Sidearea   |  Blog   |  Persbericht 6e Haringfeest
BHF BW

Persbericht 6e Haringfeest

Stamtafel Café de Paerdskoel organiseert op maandag 3 juli aanstaande alweer het 6e Blerickse haringfeest bij Café de Paerdskoel op het Antoniusplein in Blerick.
Dit jaar is de opbrengst bestemd voor:
– De Bewonersgroep Hoëskamer Ruysdonckflat
– De Venlose Reddingsbrigade
– Stg. ZOKS Festival Venlo
De donderdagavond Stamtafel de Paerdskoel organiseert elk jaar een haringfeest waarvan de opbrengst aan een of meerdere goede doelen gedoneerd wordt.
Dit jaar is de keuze gevallen op 3 organisaties die voor de Blerickse gemeenschap hun steentje bijdragen met inzet van uitsluitend vrijwilligers.
Het ZOKS Festival is een gratis toegankelijk tweedaags muziekevenement met jaarlijks zo’n 15.000 bezoekers. Het vindt plaats midden in een woonwijk, op het mooiste plein van Blerick. Met behulp van circa 120 vrijwilligers en enthousiaste buurtbewoners, is het evenement uitgegroeid tot wat het nu is. Maar een gratis toegankelijk evenement zoals het ZOKS Festival, kan niet bestaan zonder sponsoring.
De Hoeskamer van de Ruysdonkflat wordt bestiert door een 15 tal vrijwilligers, die daar zorgen dat de bewoners, tegen een kleine vergoeding, van een warme maaltijd kunnen genieten. Ook worden er diverse activiteiten voor de bewoners georganiseerd.
De Venlose Reddingsbrigade zet zich, met ruim vijftig vrijwilligers, dag en nacht in voor de veiligheid op- en om het water in Venlo en omstreken met als doel, het bestrijden van de verdrinkingsdood. Wekelijks leren ze jong en oud hoe ze zichzelf, bekenden en onbekenden kunnen redden wanneer ze onbedoeld in het water terecht komen. Ook zetten ze jaarlijks vrijwilligers in bij ruim veertig evenementen, voor toezicht, veiligheid, EHBO, opleiding en recreatie. Ook was de Venlose Reddingsbrigade afgelopen jaar slachtoffer van diefstal van twee buitenboordmotoren, een gigantische kostenpost die met de inzet van vrijwilligers niet kan worden gedekt.
Het Haringfeest zal gehouden worden op maandag 3 juli a.s. en begint om 18.30 uur op het terras van Café de Paerdskoel in Blerick. De haring is gratis, voor de consumpties dient betaald te worden.
Stamtafel Café de Paerdskoel heeftt eerder donaties gegeven aan :

2012- Stichting Open Bejaardewerk SOB

2013- De Zonnebloem Blerick